Cesta ke kvalitě 1

 

 

 

PROJEKT KE „ CESTA KE KVALITĚ 1“  CZ.03.2.63/0.0/0.0/19_098/0015071

 

Realizace projektu : 1.4.2020 do 31.3. 2022

 

Plánovaný rozpočet projektu : 3 484 000,- Kč spoluúčast žadatele 5%

 

Prioritní osa OPZ: 2 sociální začleňování a boj s chudobou

 

Výzva OPZ č. : 98 _Podpora procesů ve službách a podpora rozvoje sociální práce

 

Stručný popis projektu

 

Ke dni 1.4.2020 byl zahájen projekt „Cesta ke kvalitě 1“. Projekt je zaměřen na zvyšování kvality při poskytování sociální služby v Domově v oblastech komunikace, práce s ústavním prvky a hranicemi práv při poskytování soc. služby, vč. odpovídající podpory pracovníků.

Domov si nastaví a v praxi otestuje systém efektivní komunikace. Dále si definuje pojmy ústavní prvky a hranice práv, zmapuje jejich výskyt ve své praxi, vytvoří pracovní postup, který otestuje v praxi při aktualizaci IP klientů. Podělí se o své vybrané poznatky s veřejností prostřednictvím informací uveřejněných na stránkách DNSV.

Dílčími cíli jsou cíle vzájemně provázaných klíčových aktivit, které kladou důraz a pokrývají vybrané oblasti/potřeby žadatele.

 

Klíčové aktivity projetu

 

KA1 _ Systém komunikace

KA2_ Hranice práv a ústavní prvky

 

Cílové skupiny projektu

 

  • poskytovatel sociální služby _ DOMOV NA STŘÍBRNÉM VRCHU
  • sociální pracovníci (dle zák. 108/2006 Sb.)
  • pracovníci v soc. Službách (dle zák. 108/2006 Sb.)

 

Hlavní aktivity a výstupy

 

V rámci komunikace KA1 nejdříve dojde k nastavení systému komunikace – zjištění příčin a výskytu problémů, zmapování možných řešení, definování budoucího stavu a vypracování Metodiky pro interní a externí komunikaci. Následně proběhne zavádění systému komunikace do praxe pomocí testování a monitorování v denní praxi pracovníků vč. sběru podnětů na úpravy a opatření. Závěrem je zpracování analýzy a vyhodnocení stavu vč. formulací a přijetí návrhů na opatření.

V rámci aktivity KA2 nejdříve dojde k definici pojmů ústavních prvků a hranic práv klienta, kde dochází ke střetu vč. vytipování oblastí, kde se v praxi Domova mohou vyskytovat. Následně bude známa definice pojmů a může proběhnou „ stínování“ pracovníků při práci s klienty, průzkumu dokumentů a rozhovorům s pracovníky. Na základě zjištění proběhne aktualizace metodiky k individuálnímu plánování a formulářům IP či dalších dokumentů. Závěrem budou všechny informace a poznatky shrnuty do výstupů tzv. dobré a špatné praxe.

 

 

 

Očekávané změny a přínosy projektu

 

Interní a externí komunikace, vč. sdílení a předávání informací k poskytované službě, bude efektivnější a více zohledňovat možnosti a potřeby klientů, DNSV, zřizovatele i zákonné požadavky (např. Ochrana osobních a citlivých údajů). Pracovníci budou umět vyhodnotit, které informace jsou důležité a budou je včas a srozumitelně sdílet. Tím dojde také k ošetření a předcházení rizik u klientů a poskytované služby jako celku.

Pracovníci budou umět identifikovat ústavní prvky a dle možností je snižovat nebo eliminovat. Poskytování sociální služby bude jasně směrováno z pohledu hranic práv. Pracovníci budou vědět, proč dělají jednotlivé činnosti v rámci poskytování soc. služby a jak mají postupovat. Dojde ke snížení počtu řešení střetu zájmů mezi klienty a pracovníky, opatrovníky, třetími osobami.

Dojde k aktualizaci individuálních plánů klientů, které budou lépe zohledňovat v projektu řešenou

problematiku.